Magyar vállalkozókat dicsér a New York Times (HVG)
Egyre több magyar fiatal vállalkozó tör be a nemzetközi piacra a nehéz gazdasági körülmények ellenére is - írja a New York Times. A sikeres cégek között említik többek között a Prezit, a Ustreamet, az NNG-t, a LogMelnt és a PocketGuide-ot is - írja a HVG.
Több fiatal magyar vállalkozó példáján keresztül mutatta be az International Herald Tribune és a New York Times, hogyan lehet egy kis országból a nemzetközi piacra is betörni.
A cikk szerint Magyarország az utóbbi időben több sikeres vállalkozást termelt ki, ilyen volt a Ustream vagy a LogMeIn, amely 2009-ben vált nyilvános részvénytársasággá, és papírjait a Nasdaqra is bevezették. A két társaságnak összesen több mint 110 millió felhasználója van a világon.
Az egyik legfrissebb siker a prezentációs szoftvert gyártó Prezié, amelynek vezérigazgatója szerint sok magyar fiatal vállalkozó próbál versenyezni a Prezivel, amelynek már több mint 10 millió felhasználója van világszerte, és amely cégben a Facebook egyik korai befektetője is fantáziát látott, és tőkével segíti.
A cikk egy vállalkozás beindításának nehezítő körülményként említi a magyar költségvetési hiányt és a negatív gazdasági kilátásokat, a harcias magyar kormányfőt, aki Brüsszellel gazdasági kérdések miatt hadakozik, illetve az instabil forintot is. A lapnak nyilatkozó fiatal cégvezetők azt is felvetették, hogy a magyar vállalkozóknak nincs jó hírük itthon, sokszor pedig nem is tudják, hogy magyarok vannak egy-egy kreatív ötlet hátterében.
A New York Times a Portfolio egyik elemzőjére hivatkozva azt írja, hogy bár Magyarországon magas színvonalú a műszaki oktatás, azt már nem tanítják meg a diákoknak, hogyan lehet érvényesülni a piacon. Akinek mégis sikerül, az éppen a szűk magyar piac miatt képes nagyban gondolkodni. Christian Jepsen, egy koppenhágai kockázati tőkebefektető - amely a Prezibe is befektetett - partnere nemrégiben azt tapasztalta Magyarországon, hogy a fiatalok kifejezetten nyitottak az újdonságra, szívesen tanulnak és vesznek részt nemzetközi dolgokban, tudásuk versenyképes, miközben az ország költségszintje kellően alacsony.
Forrás: HVG, fivosz.hu
Egyre több magyar fiatal vállalkozó tör be a nemzetközi piacra a nehéz gazdasági körülmények ellenére is - írja a New York Times. A sikeres cégek között említik többek között a Prezit, a Ustreamet, az NNG-t, a LogMelnt és a PocketGuide-ot is - írja a HVG.
Több fiatal magyar vállalkozó példáján keresztül mutatta be az International Herald Tribune és a New York Times, hogyan lehet egy kis országból a nemzetközi piacra is betörni.
A cikk szerint Magyarország az utóbbi időben több sikeres vállalkozást termelt ki, ilyen volt a Ustream vagy a LogMeIn, amely 2009-ben vált nyilvános részvénytársasággá, és papírjait a Nasdaqra is bevezették. A két társaságnak összesen több mint 110 millió felhasználója van a világon.
Az egyik legfrissebb siker a prezentációs szoftvert gyártó Prezié, amelynek vezérigazgatója szerint sok magyar fiatal vállalkozó próbál versenyezni a Prezivel, amelynek már több mint 10 millió felhasználója van világszerte, és amely cégben a Facebook egyik korai befektetője is fantáziát látott, és tőkével segíti.
A cikk egy vállalkozás beindításának nehezítő körülményként említi a magyar költségvetési hiányt és a negatív gazdasági kilátásokat, a harcias magyar kormányfőt, aki Brüsszellel gazdasági kérdések miatt hadakozik, illetve az instabil forintot is. A lapnak nyilatkozó fiatal cégvezetők azt is felvetették, hogy a magyar vállalkozóknak nincs jó hírük itthon, sokszor pedig nem is tudják, hogy magyarok vannak egy-egy kreatív ötlet hátterében.
A New York Times a Portfolio egyik elemzőjére hivatkozva azt írja, hogy bár Magyarországon magas színvonalú a műszaki oktatás, azt már nem tanítják meg a diákoknak, hogyan lehet érvényesülni a piacon. Akinek mégis sikerül, az éppen a szűk magyar piac miatt képes nagyban gondolkodni. Christian Jepsen, egy koppenhágai kockázati tőkebefektető - amely a Prezibe is befektetett - partnere nemrégiben azt tapasztalta Magyarországon, hogy a fiatalok kifejezetten nyitottak az újdonságra, szívesen tanulnak és vesznek részt nemzetközi dolgokban, tudásuk versenyképes, miközben az ország költségszintje kellően alacsony.
Forrás: HVG, fivosz.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése