Üzleti ötletek
Az első lépés az ötlet
megfogalmazása. Alábbiakban ezt láthatjuk. Az ötlet az még csak egy
„csiszolatlan gyémánt". De mint tudjuk, minden nagy utazás az első
lépéssel indul és anélkül nem érünk el a távoli úti célhoz. Itt fogalmazódnak meg az útirányok és
következő lépésben finomítjuk és számszerűsítjük az ötletet, majd kiderül, hogy
működhet-e az elképzelés.
1.csoport: A CUKRÁSZDA
A mi üzleti ötletünk egy cukrászda,
amelyet egyben összekötöttünk egy jótékonysági kezdeményezéssel, mivel a
csoportunk minden tagja fontosnak tartja az üzleti haszonszerzés mellett a
szociálisan rászorulók támogatását is. A cukrászda bevételének 10%-ból ingyen
konyhát hozunk létre. Ezért a bevételeinket úgy kell kalibrálni, hogy e mellett
is tudjunk hasznot termelni, amiből a további fejlődést tudjuk megoldani. Az
adakozás egyben úgy gondoljuk, hogy reklámerővel is bír. Nemcsak a betérők
értesülnek erről a kezdeményezésről, hanem egy ilyen kezdeményezés bizonyára a
sajtóban is helyet kap.
Megcélzott vevőkör: - a
debreceni polgári réteg. Főként 30 és 60
év
közötti
korú emberek gyermekeikkel
-
kisebb
családi rendezvények
Szükséges
erőforrások: - egy meglévő cukrászdát
szeretnénk bérelni, hisz
így
nem kellene
-
milliókat
gépekbe, berendezésre és épületre áldozni.
-
munkaerőből,
rendelkezünk a csoportban 1db
cukrásszal a többi munkát
mellékállással oldanánk meg a többi
csoporttaggal
2. csoport: A RENDEZVÉNYSZERVEZŐ
A mai rohanó világban egyre kevésbé
van az embereknek ideje arra, hogy ünnepeiket megszervezzék. Ha van rá mód és
az megfizethető, akkor az ünnepeket tényleg ünnepléssel szeretnék az emberek tölteni
és az azt megelőző napokat nem arra áldozni, hogy „lelakják” magukat és a
szórakozás helyett „zombi üzemmódban” végigszenvedni a családi rendezvényt.
Ebben tud segíteni a mi rendezvényszervező vállalkozásunk.
Célpiac: a fő piacunk a családi rendezvények (szalagtűző, ballagás,
diplomaosztó,
névnap, leány- legénybúcsú).
Amire szükség van az üzlethez: Jó kapcsolatok. Az ismerősök között van
egy cukrász vállalkozás és egy büfés.
Ezekre lehet építeni az ételmegrendelést. A szervezési részt a csoport tagjai
látják el. Elsősorban az ismeretségi körből akarjuk elindítani az ügyfélkört és
mivel ez egy olyan bizalmi munka, amelynek a személyes ajánlás a legjobb reklám,
ezért erre építünk leginkább. A legfontosabb, hogy felépítsünk egy jó
adatbázist, amelyben szerepelnek, szolgáltatók (beszállítók) akikkel meg lehet
valósítani egy ilyen szolgáltatáshoz.
3. csoport A REGGELIZŐ HELY
A mi vállalkozásunk arra a
tapasztalatra épül, hogy az egyetemen töltött éveink alatt a közeli büfék
választékát drágának és egyöntetűnek találtuk.
A mi célunk az, hogy ahelyett, hogy a
hallgatók étlen, szomjan üljenek be órára, találjanak olcsón élelmet a
közelben.
A választékban a zsíros kenyér, tea,
kakaó, karamellás tej és a helyben készült szendvics a jellemző. Nem
agyoncsomagolt, tartósított ételek, hanem a frissen készített élelmeket
részesítjük előnyben.
Célpiac: az egyetemi hallgatók,
előadók és vendégek, másodsorban
rendezvényekre szállítás,
közületi kiszolgálás
Szükséges háttér: Egy bérelt büfé,
amelynek van háttér konyhája, ahol
elkészíthetők
az említett ételek. A konyha azért is fontos, mert más büfék részére is
szeretnénk beszállítani. A szükséges létszámot a csoportunkból meg tudjuk
oldani, hisz az ételek elkészítése még kora reggel történik, így a csoport
egyetemistái is tudnak segíteni, mert nem ütik egymással a tanulással.
Gyerekek!
VálaszTörlésA másik három csapat is jó lenne, ha föltenné a terveit. :-)