Oldalmegjelenítések száma a múlt héten

2012. május 20., vasárnap

Üzleti terveink 1.


    Üzleti ötletek
Az első lépés az ötlet megfogalmazása. Alábbiakban ezt láthatjuk. Az ötlet az még csak egy „csiszolatlan gyémánt". De mint tudjuk, minden nagy utazás az első lépéssel indul és anélkül nem érünk el a távoli úti célhoz.  Itt fogalmazódnak meg az útirányok és következő lépésben finomítjuk és számszerűsítjük az ötletet, majd kiderül, hogy működhet-e az elképzelés.


1.csoport: A CUKRÁSZDA

A mi üzleti ötletünk egy cukrászda, amelyet egyben összekötöttünk egy jótékonysági kezdeményezéssel, mivel a csoportunk minden tagja fontosnak tartja az üzleti haszonszerzés mellett a szociálisan rászorulók támogatását is. A cukrászda bevételének 10%-ból ingyen konyhát hozunk létre. Ezért a bevételeinket úgy kell kalibrálni, hogy e mellett is tudjunk hasznot termelni, amiből a további fejlődést tudjuk megoldani. Az adakozás egyben úgy gondoljuk, hogy reklámerővel is bír. Nemcsak a betérők értesülnek erről a kezdeményezésről, hanem egy ilyen kezdeményezés bizonyára a sajtóban is helyet kap.
Megcélzott vevőkör:  - a debreceni  polgári réteg. Főként 30 és 60 év    
                                          közötti korú emberek gyermekeikkel
-         kisebb családi rendezvények
Szükséges erőforrások:  - egy meglévő cukrászdát szeretnénk bérelni, hisz  
                                              így nem kellene
-         milliókat gépekbe, berendezésre és épületre áldozni.    
-         munkaerőből, rendelkezünk   a csoportban 1db cukrásszal a többi    munkát mellékállással oldanánk meg  a többi csoporttaggal


2. csoport:  A RENDEZVÉNYSZERVEZŐ

A mai rohanó világban egyre kevésbé van az embereknek ideje arra, hogy ünnepeiket megszervezzék. Ha van rá mód és az megfizethető, akkor az ünnepeket tényleg ünnepléssel szeretnék az emberek tölteni és az azt megelőző napokat nem arra áldozni, hogy „lelakják” magukat és a szórakozás helyett „zombi üzemmódban” végigszenvedni a családi rendezvényt. Ebben tud segíteni a mi rendezvényszervező vállalkozásunk.


Célpiac: a fő piacunk a családi rendezvények (szalagtűző, ballagás, 
               diplomaosztó, névnap, leány- legénybúcsú). 


Amire szükség van az üzlethez:  Jó kapcsolatok. Az ismerősök között van             
egy cukrász vállalkozás és egy büfés. Ezekre lehet építeni az ételmegrendelést. A szervezési részt a csoport tagjai látják el. Elsősorban az ismeretségi körből akarjuk elindítani az ügyfélkört és mivel ez egy olyan bizalmi munka, amelynek a személyes ajánlás a legjobb reklám, ezért erre építünk leginkább. A legfontosabb, hogy felépítsünk egy jó adatbázist, amelyben szerepelnek, szolgáltatók (beszállítók) akikkel meg lehet valósítani egy ilyen szolgáltatáshoz.


               


3. csoport A REGGELIZŐ HELY

A mi vállalkozásunk arra a tapasztalatra épül, hogy az egyetemen töltött éveink alatt a közeli büfék választékát drágának és egyöntetűnek találtuk.
A mi célunk az, hogy ahelyett, hogy a hallgatók étlen, szomjan üljenek be órára, találjanak olcsón élelmet a közelben.
A választékban a zsíros kenyér, tea, kakaó, karamellás tej és a helyben készült szendvics a jellemző. Nem agyoncsomagolt, tartósított ételek, hanem a frissen készített élelmeket részesítjük előnyben.  

Célpiac: az egyetemi hallgatók, előadók és vendégek, másodsorban
                rendezvényekre szállítás, közületi kiszolgálás

Szükséges háttér: Egy bérelt büfé, amelynek van háttér konyhája, ahol
elkészíthetők az említett ételek. A konyha azért is fontos, mert más büfék részére is szeretnénk beszállítani. A szükséges létszámot a csoportunkból meg tudjuk oldani, hisz az ételek elkészítése még kora reggel történik, így a csoport egyetemistái is tudnak segíteni, mert nem ütik egymással a tanulással.

1 megjegyzés:

  1. Gyerekek!
    A másik három csapat is jó lenne, ha föltenné a terveit. :-)

    VálaszTörlés