A marketing kapcsán már ejtettünk néhány szót a BCG mátrixról.
Mire jó?
Meghatározhatjuk vele, hogy mi az amiben kiemelkedő a piaci részesedésünk és miben tudunk növekedni.
A mátrix 4 részből
tevődik össze, melyek a piaci növekedés és a piaci részesedés tükrében mutatja
meg termékeink, szolgáltatásaink szerepét cégünk életében.
-
„Kutyák” vagy másképp fogalmazva „Döglött
kutyák”
Jellemzői: Kicsi a termékünk részesedése a piacon és növekedésre sincs
esély (pl.: Az arab világban malacsültet
kínálni)
-
„Fejőstehenek”
Jellemzői: Nincs lehetőség a növekedésre, de magas a piaci részesedésünk (pl.: Egy
faluban több kenyeret eladni, miközben nem nő a lakosság és nem változik a
konkurencia sem)
-
„Kérdőjelek”
Jellemzői: A termék
viszonylag új a piacon, még a piaci részesedés alacsony, de a piac gyorsan
bővül a jövő lehetőséget hordoz magában. (pl.: A laptopok megjelenésekor a
laptop táskák)
-
„Szárok”
Jellemzői:
Magas piaci részesedés és a piac növekedő
tendenciát mutat. Nehéz finanszírozni a gyors növekedés miatt. A cég jövőjét
jelentő termékcsoport. (pl.: elektronikus kütyük, informatika, divatcikkek)
Kész állatkert!
VálaszTörlésA fejőstehén az nagyon tetszik.
Nekem is egy ilyen tejelős biznic kellene.
Ezt is tanultuk:-)
VálaszTörlés(de azért jó újra hallani, jó ismétlés az érettségihez)
Azt lenne jó tudni, hogy egy új termék mitől lehet SZTÁR. Gondolom ez az igazi marketing tudomány.
VálaszTörlés