Oldalmegjelenítések száma a múlt héten

2012. július 18., szerda

BCG mátrix

A marketing kapcsán már ejtettünk néhány szót a BCG mátrixról.

Mire jó?
 Meghatározhatjuk vele, hogy mi az amiben kiemelkedő a piaci részesedésünk és miben tudunk növekedni.








A mátrix 4 részből tevődik össze, melyek a piaci növekedés és a piaci részesedés tükrében mutatja meg termékeink, szolgáltatásaink szerepét cégünk életében.
-         „Kutyák” vagy másképp fogalmazva „Döglött kutyák”

Jellemzői: Kicsi a termékünk  részesedése a piacon és növekedésre sincs esély  (pl.: Az arab világban malacsültet kínálni)  

-         „Fejőstehenek”

Jellemzői: Nincs lehetőség a növekedésre, de magas a piaci részesedésünk (pl.: Egy faluban több kenyeret eladni, miközben nem nő a lakosság és nem változik a konkurencia sem)

-         „Kérdőjelek”

Jellemzői: A termék viszonylag új a piacon, még a piaci részesedés alacsony, de a piac gyorsan bővül a jövő lehetőséget hordoz magában. (pl.: A laptopok megjelenésekor a laptop táskák)

-         „Szárok”

Jellemzői: Magas piaci részesedés és a piac növekedő tendenciát mutat. Nehéz finanszírozni a gyors növekedés miatt. A cég jövőjét jelentő termékcsoport. (pl.: elektronikus kütyük, informatika, divatcikkek)

3 megjegyzés:

  1. Kész állatkert!
    A fejőstehén az nagyon tetszik.
    Nekem is egy ilyen tejelős biznic kellene.

    VálaszTörlés
  2. Ezt is tanultuk:-)
    (de azért jó újra hallani, jó ismétlés az érettségihez)

    VálaszTörlés
  3. Azt lenne jó tudni, hogy egy új termék mitől lehet SZTÁR. Gondolom ez az igazi marketing tudomány.

    VálaszTörlés