Oldalmegjelenítések száma a múlt héten

2012. július 3., kedd

Marketing

 




                      

Marketing
Ahogy azt láttátok, a mai piaci környezet egyik legfontosabb ismérve, hogy a vevők kegyeiért nagy tülekedés folyik. Túlkínálat van a piac szinte minden területén, tehát, ha szeretnétek a vásárlóhoz eljutni, a többieknél ügyesebben, jobban, jobbat kell kínálnotok. A marketing lényege pedig épp ez. Régebben meg lehetett azt a „luxust” engedni, hogy előbb gyártunk valamilyen terméket és azt követően eladjuk azt. most már a marketing az ami meghatározza a gyártást. Ha megvan a pici információ, ahhoz rendeljük a termelést.

            Elemzés
Mielőtt felállítanánk a marketing stratégiánkat, szükséges elemzéseket végeznünk. Ennek az eszközeit már részben megismertük. PEST analízis, SWOT analízis és egy új eszköz a BCG mátrik.
Két nagyon fontos területet tudunk így pontosabban definiálni. Az egyik a vállalkozásunkat körülvevő környezet (szállítók, vevők, versenytársak), másrészt a saját vállalkozásunkat ismerhetjük meg pontosabban.

A BCG mártixal meghatározhatjuk, hogy mi az amiben kiemelkedő a piaci részesedésünk és miben tudunk növekedni.
 
A marketing legkomplexebb módszere a MARKETING-MIX.
A  MARKETING-MIX a legfontosabb eszköze a vállalkozás célpiacokra vonatkozó terveinek megvalósításához.
A MIX legfontosabb 4 eleme:

 

1.     a termék, (mit?)
A termék – szolgáltatás – az amit el szeretnénk adni a vásárlónak. Fontos, hogy olyan legyen ami megkülönböztethető a versenytársak teremékeitől és vonzóbbnak találják azoktól.
2.     ár, (mennyiért?)
Nem elég, hogy a mi termékünket találják vonzónak, annak az ára olyan kell, hogy legyen, hogy ár-érték arányát tekintve is vonzó maradjon.
3.     kommunikáció, (milyen hírverés mellett?)
Ha van egy jó termékünk, az akkor tud vonzó lenni, ha a másik fél is tud a létezéséről.

Ennek a folyamata a következő képen néz ki:
 
A kommunikáció 4 fő részből tevődhet össze:
             
             személyes eladás (jól képzett alkalmazottak)
             
            eladásösztönzés (kirakat, engedmények, termékgaranciák, bemutatók katalógusok
            hirdetés (újság, óriás plakát, rádió, stb…..
             
            Pablik Relations (nem egyenesbe történő reklám. Pl. szponzoráció, adakozás, jó ügyek mellé állás)
              
4.     disztribúció. (milyen csatornán keresztül?)
Internetes értékesítés, diszkont áruházban történő eladás, bemutató teremben történő megjelenítés.

Házi feladat: gyűjtsetek össze minél több definíciót a marketing meghatározására.

9 megjegyzés:

  1. A képek nem jelennek meg. Kérdés, hogy csak nekem vagy másnak is.

    VálaszTörlés
  2. köszi, akkor a gépemen kell egy kicsit okosítani:-)

    VálaszTörlés
  3. Találtam egy idevágó kiadványt.
    52 gyakorlat a sikeres értékesítéshez címmel. (kölcsön adom, ha valakit érdekel)
    néhány érdekes téma:
    "az üzleti élet egyik legártalmasabb szava: a "de". Tárgyalásai során próbáld kerülni!!! Amikor csak teheted, használd inkább az "és"-t, hogy tompítsd mondandód negatívumait! Ezzel a módszerrel sokkal pozitívabb és eredményesebb megbeszéléseid lesznek.

    VálaszTörlés
  4. OKOSSÁG:
    Tünj ki a versenytársaid közül!
    Amikor új ügyfeleket keresel meg ajánlataiddal, gyakran tapasztalhatod, hogy nem te vagy az első.
    Fontos, hogy megkülömböztesd magad a konkurenciától!
    Ennek érdekében légy kreatív! Tünj ki a versenytársaid közül!

    VálaszTörlés
  5. PONTOZD MAGAD!
    A sikertelen értékesítési próbálkozások is lehetnek hasznosak, ha tanulsz belőlük.
    Értékeld magad minden "aktus" után. Írd le,h hogy mit csináltál jól és min kell javítanod. Így folyamatosan tudsz javítani a tárgyalásteghnikádon.

    VálaszTörlés
  6. PRÓBÁLD EL!
    Akár tapasztalt, akár kezdő vagy érdemes elpróbálni a tárgyalást előre, hogy felkészülj az éles tárgyalásra!

    VálaszTörlés
  7. A webáruház az mi a 4p-ből? Ja látom : disztribúció

    VálaszTörlés
  8. Ez jó volt ismétlésnek a suliban hallottakhoz. Köszi!

    VálaszTörlés